loading...

دانستنی ها

ava بازدید : 41 یکشنبه 08 تیر 1399 نظرات (0)

 

اگر ناگهان کف آشپزخانه شما پر از آب شده است و نمیدانید ایراد کار از کجاست، ممکن ایراد از لباسشویی شما باشد، پیش از هر اقدامی برای برطرف کردن نشت آب در آشپرخانه لباسشویی خود را بررسی نمایید. در این مقاله با هم به بررسی علت نشت آب در کف آشپرخانه خواهیم پرداخت. با تکسان سرویس نمایندگی تعمیر لباسشویی بوش در ارتباط باشید تا علت این مشکل را بیابید و به رفع آن بپردازید.

یافتن علت نشتی آب با نمایندگی تعمیر لباسشویی بوش

در ابتدا باید مطئن شویم که ایراد نشت آب از لباسشویی  است، برای اینکار ابتدا دستگاه را روشن نمایید و یک سیکل شست و شوی کوتاه را انتخاب نمایید. تمام بخش های دستگاه را بررسی کنید.

شلنگ تخلیه

اگر نشت آب در لباسشویی تنها در زمانی که دستگاه روشن است اتفاق میافتد، ممکن است دلیل نشت آب به دلیل شیلنگ تخلیه دستگاه باشد. این بخش را به دقت بررسی نمایید که جسم خارجی در آن نیافتاده باشد. همچنین باید شلنگ از هرگونه ترک خوردگی بررسی شود. در صورتی که شلنگ ترک خورده است یا شکسته است اقدام به خرید شلنگ جدید کنید.

 
ava بازدید : 45 دوشنبه 02 تیر 1399 نظرات (0)

 

با توجه به مصاحبه ها و نظرسنجی هایی که در سال های اخیر از مسافران و میهمانان هتل ها انجام شده است، تقریبا همه مسافران با هوشمند سازی هتل ها موافق هستند، به این دلیل هوشمند سازی هتل میتواند باعث راحتی بیشتر آنها شود. و صرف هزینه های هتل را در دراز مدت کاهش دهد.

از بخش هایی که در هتل ها هوشمند میشوند میتوان به سیستم گرمایش، سرمایش و... اشاره کرد. همچنین مهمانان میتوانند مواردی که مربوط به صورت حساب ها و... هستند را نیز پرداخت نمایند.

بررسی ها نشان داده است که مهمانانی که برای مدت زمانی در یک هتل اقامت داشته اند در صورتی که از امکانات آن هتل رضایت داشته باشند، برای سری های بعدی هم در ان اقامت خواهند داشت، و هتل را به اطرافیانشان هم معرفی میکنند، اما اگر از آن رضایت نداشته باشند، برای باز دیگر این هتل را انتخاب نمیکنند. و هتل پس از مدتی با کاهش مسافران روبه رو خواهد شد. قفل دیحیتال

 
ava بازدید : 52 دوشنبه 02 تیر 1399 نظرات (0)

لوله برق وسیله ای است برای پوشش دهنده های هادی برق که از داخل آن عبور می دهند برای جلوگیری از صدمه دیدن هادی برق یا سیم و محافظ جان افراد در برابر تماس نا خواسته با سیم برق و هادی ها می باشد. لوله برق در سازه های مسکونی، تجاری، اداری، صنعتی، ورزشی و کلیه سازه هایی که سیم برق و هادی های الکتریکی استفاده می کنند کاربرد دارد. در گذشته سیم برق سازه ها وتاسیسات را بدون پوشش و عایق عبور می دادند که دارای معایب زیر بود: عدم تعویض و تقویت کابل یا سیم برق در دیواره ها و کف سازه تماس ناخواسته انسان با سیم و یا رسانای برق اتصال به بدنه ساختمان وانتقال برق به تمامی قسمت ها پایین آمدن ولتاژ برق ایجاد آتش سوزی در اثر اتصال برق و آتش گرفتن سیم برق بعد از گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی و اختراع لوله برق به سرعت در صنعت ساختمان و انتقال برق کاربرد بسیار بالایی پیدا کرد. لوله برق از طریق اتصالات به هم مرتبط می شوند و در دیواره ها و کف ساختمان قرار می گیرند برای رد کردن کابل و سیم برق از وسیله ای به نام فنر استفاده می شود.

ava بازدید : 43 دوشنبه 02 تیر 1399 نظرات (0)

انواع مختلفی از لوله‌ فولادی با توجه به مشخصات و خواسته‌های مشتری، در دسترس هستند. لوله‌ها کاربردهای گسترده‌ای در صنایع مختلف و ساختمان‌سازی دارند که با استانداردهای مختلفی معرفی می‌شوند. بطورکلی، برای انتخاب آنها معمولا از سه استاندارد ANSI، DIN و BN  استفاده می‌شود.

رده لوله اصطلاحی رایج در بازار برای بیان ضخامت و به دنبال آن وزن لوله می‌باشد. این پارامتر در واقع همان مقدار اسکجول یا گاهی اوقات معادل شاخص استاندارد ضخامت ( شاخص وزنی ) می‌باشد. اسکجول معیاری است که برای تعیین ضخامت جداره لوله‌ها بیشتر از شاخص وزنی مورد استفاده قرار می‌گیرد. معیار رده لوله در واقع در سال 1939 توسط موسسه استاندارد آمریکا (American National Standards Institute _ ANSI )، برای لوله‌ها از سایزهای اصلاح شده لوله‌های آهنی به وسیله کاهش اندکی در ضخامت جداره آن‌ها ( با ثابت نگهداشتن قطر خارجی) استفاده شد، به طوری که وزن واحد طول با وزن آهنی ( که دیگر تولید نمی‌شوند ) یکسان در نظر گرفته شد.

ava بازدید : 45 دوشنبه 02 تیر 1399 نظرات (0)

 

رنگ های روغنی که پایه حلالی آنها تینر است هنوز هم انتخاب اول برای نقاشی ساختمان است. اما بوی آزار دهنده تینر و حلال های روغنی آنها بسیار آزاردهنده است، به همین دلیل هم این روزها رنگهای بر پایه آب و بی بو که سازگار با محیط زیست هم هستند به بازار آمده اند، به این دلیل که این رنگ ها در هنگام استفاده هیچ بویی ندارند و میتوانند به انتخابی مناسب برای نقاشی ساختمان تبدیل شوند.

چه رنگ‌هایی بدون بو هستند

همانطور که در مقالات قبلی گفتیم برای اینکه رنگ ها پس از نقاشی خشک شوند نیاز به حلال دارند، حلال ها میتوانند تینر، محصولات پتروشیمی و یا اب باشند، به طور کلی رنگ هایی که با حلال هایی مانند تینر رقیق میشوند بوی نامطبوع مجصولات پتروشیمی و نفتی میدهند.

اما همانطور که گفتیم برخی از رنگ ها نیازی به ترکیب شدن با محصولات پتروشیمی را ندارند و حلال آنها آب است. به همین دلیل هم سازگاری زیادی با محیط زیست دارند.

انواع رنگ بدون بو

به طور کلی رنگ های بدون بو در انواع زیر در بازار به فروش میرسند. 

  • رنگ مولتی‌کالر
  • رنگ اکرلیک
  • پوشش دیواری بلکا
  • رنگ پلاستیک
ava بازدید : 40 یکشنبه 18 خرداد 1399 نظرات (0)
ورق Shadowline یا Shadowline یکی از زیباترین طرح های موج دار ورق شیروانی است. طراحی Shadowline یک طرح کلاسیک ذوزنقه ای است که در ابتدا در یک ساندویچ پانل اجرا می شد ، اما با افزایش تقاضا برای طراحی ، استفاده از آن روز به روز گسترش یافته و در سقف های مختلفی به مرحله اجرا در آمده است. با توجه به تعداد کنگره های صفحه طراحی Shadowline و راندمان مفید آن ، این ورق به یکی از محبوب ترین طرح های سقف راه راه تبدیل شده است.

قیمت ورق Shadowline کمی بالاتر از قیمت ورق گالوانیزه است ، اما از نظر زیبایی و طراحی از نظر ورق های دیگر بسیار مناسب است و ساختمان ها را از حالت سنتی خارج می کند. علاوه بر ورق Shadowlin ، ورق Andoline نیز وجود دارد که بر خلاف ورق Shadowline است.

ورق های Shadowline بین 0.5 تا 0.7 میلی متر ضخامت دارند و به دلیل زیبایی ، سبکی و قیمت مناسب در اکثر سقف های شیب دار استفاده می شوند. ورق های شادولاین را می توان در رنگ های سفید ، قرمز ، خاکستری ، زرد ، آبی ، سبز و غیره تولید کرد که در بالای یکدیگر به شکل همپوشانی قرار می گیرند و توسط پیچ ها تقویت می شوند. البته لازم به توضیح است که خود ورق عایق بندی نشده است و باید از عایق هایی از قبیل پشم شیشه ، فوم xps یا پلی استایرن eps استفاده شود.

ava بازدید : 44 چهارشنبه 07 خرداد 1399 نظرات (1)
رنگ آستر
همانطور که می دانید یک زیر سازی خوب می تواند تاثیری بسیار عالی در نتیجه نهایی کار شما داشته باشد. در واقع زیر سازی از رنگ آمیزی بسیار مهمتر بوده و موفقیت نهایی تنها به زیر سازی و در واقع آستر دیوار بستگی دارد. رنگ های آستر مناسب برای بستر سازی دیوار قبل از رنگ آمیزی هستند و اگر چند قطره ای از رنگ مورد نظر خود را به آستر اضافه کنید می توانید نتیجه ای بهتر از آن بگیرید. از رنگ آستر درکلیه سطوح بدون پوشش، کاغذ دیواری، تعمیر دیوار، در پنل های پیش ساخته، محل بروز لکه ها، کار بر روی رنگی که بر پایه رنگ روغنی است و  در هنگام تغییر ناگهانی رنگ استفاده می شود.
رنگ های لاتکسی یا اکریلیک
آن دسته از رنگ ها هستند که حلال در آب بوده و از دسته رنگ هایی بشمار می روند که لکه ها از روی آنها به سادگی پاک خواهد شد. این نوع از رنگ ها در مقایسه با رنگ های روغنی زوتر خشک می شوند و در زمانی که در حال خشک شدن هستند گاز و بوی کمتری از خود متصاعد خواهند کرد. رنگ های اکریلیک از خاصیت ارتجاعی برخوردار هستند  بنابراین نسبت به رنگ های روغنی دارای مقاومت بیشتری در برابر ترک های سطحی خواهند بود.
رنگ آلکاییدی یا روغنی
 همانی است که در بیشتر خانه های امروزی شاهدش هستید، این نوع از رنگ ها مقاومت بالایی در برابر فرسودگی و ترک از خود نشان می دهند؛ اما در مقایسه با رنگ های لاتکسی هم دیرتر خشک می شوند و هم سطح هموارتری از خود به جای می گذارند؛ به طوریکه در آنها شاهد هیچ ردی از قلمو نخواهید بود.
رنگ لعابی
رنگ های لعابی برای سطوحی مناسب است که به یک پوشش ضد آب نیاز دارند؛ این نوع از رنگ ها پس از آنکه خشک می شوند یک لایه سخت و مقاوم تولید خواهند کرد.
رنگ پلاستیک
رنگ های پلاستیک عموما برای سقف مناسب هستند؛ با آنکه این نوع از رنگ ها از قدیم وجود داشته اند اما به دلیل آنکه غلظت بالایی دارند به خوبی بر روی سطوح پخش نشده و عموما در آنها رد قلمو غلطک باقی خواهد ماند؛ چنین رنگ هایی لکه پذیر بوده و به سادگی نمی توانید لکه های روی آن را پاک کنید؛ پس توصیه می کنیم از این رنگ تنها برای سقف ها استفاده کنید که نیازی به تمیز کردن ندارند!
ava بازدید : 70 چهارشنبه 07 خرداد 1399 نظرات (0)

پیش از انجام تست ضخامت سنجی، چند اصطلاح تعریف شده در متن استاندارد ASTM A123/A123M معرفی می گردد:

ویژگی لوله گالوانیزه حصارکشی

رده ماده (Material Category): کلاس عمومی (نوع ماده) یا فرایند تولید، یا هر دو است، که اسماً یک واحد از محصول را نشان داده یا یک واحد محصول از آن ساخته می شود. به عنوان مثال، گریتینگ نرده ای جزء رده "تسمه" و هندریل جزء رده "لوله" است.

انواع نردبان سینی کدامند؟

سمپل (Sample): مجموعۀ چند تک-واحد از کل بار است که معرف کل بار بوده و جهت بازرسی و تأیید انتخاب می شود. نحوه انتخاب سمپل در بخش سمپل گیری در همین استاندارد توضیح داده خواهد شد. سمپل باید به صورت رندوم و بدون در نظر گرفتن کیفیت یا ظاهر، از میان کل قطعات انتخاب شود و ممکن است شامل یک یا چند واحد قطعه برای آزمایش باشد.

همه چیز در مورد پروانه تاسیس گلخانه

قطعه آزمایش: هر تک-واحد از محصول که عضوی از سمپل بوده و برای بررسی مطابقت آن با این استاندارد مورد آزمایش قرار می گیرد.

نمونه آزمایش (Specimen): سطح هر قطعه یا مقطعی که باید تست ضخامت سنجی روی آن انجام بگیرد. این نمونه آزمایش یا یک قطعه از کل بار است و یا جزئی از سمپلی است که به عنوان نمایندۀ کل بار انتخاب شده است.

گالوانیزه گرم چیست و مزیت های آن

نمونه آزمایش نباید از ناحیه ای از سطح انتخاب شود که تحت عملیات (برش شعله ای، ماشینکاری، رزوه زنی و ...) قرار می گیرد؛ بلکه سطح انتخاب شده باید نماینده ای از وضعیت کلی سطح قطعه مورد آزمایش باشد. میانگین ضخامت پوشش هر نمونه آزمایش نباید بیش از یک گرید کمتر از گریدی باشد که برای آن رده فولاد و محدوده پوشش مربوطه در جدول 1 آمده است. برای هر واحد محصول که مساحت سطح کمتر از 100,000mm²دارد، کل مساحت سطح قطعه مورد آزمایش، یک نمونه آزمایش محسوب خواهد شد؛ اما در صورتی که قطعه، طبق جدول 1، بیش از یک رده فولاد یا محدوده ضخامت داشته باشد، آن قطعه طبق همین جدول، شامل بیش از یک نمونه آزمایش خواهد بود.

ava بازدید : 35 شنبه 03 خرداد 1399 نظرات (0)

 

ورق Ck45 انواع ورق های آلیاژی و مقاوم در برابر سایش است که از سختی 160 تا 190 برینل برخوردار است. این مشکل مطابق با استانداردهای بین المللی است. از ورق ck45 برای ساخت وسایلی که در برابر سایش مقاومت کمتری دارند استفاده می شود ، از جمله میکسرهای بتونی ، میل لنگ های صنعتی ، شفت های تراشکاری و شفت های پمپ. ورق Ck45 توسط فولاد مبارکه اصفهان ، یزد و اسفراین در داخل کشور تولید و عرضه می شود. همچنین ورق های ck45 در اوکراین ، روسیه ، کره جنوبی و آلمان در ضخامت های 3 تا 50 میلی متر و عرض 1000 تا 2000 میلی متر تولید می شود و به ایران وارد می شود.


قیمت ورق Ck45

قیمت ورق ck45 با توجه به ضخامت آن متفاوت است. در لیست محصولات زیر می توانید انواع ورق های ck45 را به همراه ضخامت و قیمت آنها مشاهده کنید.

 

ورق ck45 چیست؟

CK45 نوعی از ورق ضد سایش است که دارای کروم در حدود 0.45٪ است و به دلیل درصد کم کروم ، نسبت به سایر ورق های ضد سایش مقاومت کمتری در برابر زنگ زدگی دارد و در بعضی موارد به مقاومت کمتری در برابر سایش نیاز دارد. دارد.

 

ورق آلیاژ Ck45

ورق آلیاژ Ck45 نوعی از فولاد آلیاژی است که در برابر سایش مقاوم است و دارای کروم 0.45٪ می باشد. در ضخامتهای 3 تا 50 میلی متر و ابعاد 2.5 * 6 تا 2 * 6 متر تولید و عرضه می شود. ورق آلیاژ Ck45 توسط کارخانه های فولاد مبارکه اصفهان ، یزد و اسفراین در ایران تولید می شود و از کشورهای خارجی همچون اوکراین ، روسیه ، کره جنوبی و آلمان نیز تولید و وارد می شود.

قیمت ورق آهن ck45

قیمت ورق آهنی ck45 توسط Iron City دائماً به روز می شود. کاربران عزیز می توانید قیمت ورق آهنی ck45 با ضخامت های مختلف آن را در لیست محصولات زیر مشاهده کنید. 

 

مشخصات ورق CK45

مشخصات ورق CK45 0.45٪ کروم است. از آنجا که درصد کمی کروم دارد ، نسبت به سایر ورق های ضد سایش در برابر زنگ زدگی مقاومت کمتری دارد. ورق CK45 حاوی 0.035٪ سیلیکون ، 0.035٪ فسفر ، 0.5 تا 0.8٪ منگنز و 0.42 تا 0.5٪ کربن است.

 
ava بازدید : 38 شنبه 03 خرداد 1399 نظرات (0)

انتخاب سیستم خنک کننده و گرمایش گلخانه مناسب برای تنظیم و حفظ دما ، رطوبت و تهویه هوا در اکثر گلخانه ها بسیار حیاتی و دائمی است. در این مقاله انواع سیستم های خنک کننده و گرمایش گلخانه ها از قبیل واحدهای بخاری گلخانه ای ، سیستم های تهویه مطبوع گلخانه ، econopecks ، Zent و امواج هوا را از نظر مصرف سوخت ، مزایا و ویژگی های آن بررسی می کنیم تا بتوانیم راهنمای خوبی در انتخاب صحیح باشیم سیستم گرمایش گلخانه بیایید ارائه دهیم

 

در گلخانه ها باید یک محیط کنترل شده با نور ، دما و رطوبت کافی برای رشد محصولات زراعی فراهم شود. درجه حرارت آنها بستگی به نوع محصول در حال رشد دارد. بیشتر محصولات در طول روز به دمای 21 تا 27 درجه سانتیگراد احتیاج دارند. در بعضی موارد ، رطوبت نسبی نیز باید کنترل شود. برای رشد برخی گیاهان نیز به دمای کم (به عنوان مثال 10 درجه سانتیگراد) احتیاج دارند.

 

اکونوپک گلخانه یک وسیله گرمایشی و خنک کننده است که در آن فرآیند احتراق توسط مشعل گاز در حالت گرمایش تشکیل می شود و یک یا چند فن هوای گرم را در اطراف ورق ها و لوله های گرم شده می وزند تا هوا را از طریق مجاری در تمام محیط گرم کند. در داخل توزیع کنید. در حالت خنک کننده ، اکونوپک به دو روش ساخته می شود.

 

در حالت اول با روش تبخیر مانند کولر آبی و با تزریق آب در معابر هوا از دستگاه ، عملیات خنک کننده هوا انجام می شود که در این حالت رطوبت هوای ورودی به سالن نیز افزایش می یابد. در حالت دوم ، گلخانه econopec دارای لوله های آب سرد است که در آن آب خنک شده توسط دستگاه دیگری مانند چیلر یا مینی چیلر در لوله های آن جریان پیدا می کند و فن با دمیدن هوا به دور لوله ها ، هوای سرد را در اطراف لوله ها قرار می دهد. با اضافه کردن تجهیزات رطوبت ساز به دستگاه econopeck گلخانه می توان این حالت را به طور دقیق تنظیم کرد.

 

گازهای احتراق از دو طریق قابل طراحی است. در حالت اول ، همه گازهای احتراق می توانند داخل سالن تخلیه شوند و در برنامه دوم می توان با هوادهی از محیط داخلی به فضای آزاد منتقل شد.

 

سیستم آب گرم گلخانه ای

این روش مانند دیگ با استفاده از دیگ بخار آب کار می کند ، که معمولاً چدن یا استیل است. آب داخل توسط مشعل گرم می شود و سپس توسط الکتروموتورهای آب داغ به گلخانه ها ارسال می شود. آب گرم توسط چند رشته مارپیچ یا پلی اتیلن ساده یا لوله گالوانیزه در امتداد گلخانه توزیع می شود. سپس آب خنک شده از طریق یک لوله به دیگ بخار گرما برگردانده می شود. برای تسهیل گردش آب در داخل گلخانه و دیگ بخار ، تجهیزات اتاق موتور معمولاً در اتاقی زیر سطح گلخانه ساخته می شوند.

 

در این روش با توجه به اینکه لوله های آب گرم روی زمین یا در نزدیکی زمین نصب شده اند ، سطح خاک تا حدی گرم می شود و هوای گرم آن به آرامی به سمت بالا حرکت می کند. در این شرایط فعالیت ریشه ها و رشد گیاهان افزایش می یابد و عملکرد بالاتری دارند. همچنین به دلیل توزیع یکنواخت آب گرم در سطح گلخانه ها ، فضای آنها به طور مساوی گرم می شود.

 

یک سیستم مرکزی معمولاً برای چندین واحد گلخانه نصب می شود ، بنابراین کنترل دما به صورت هماهنگ برای همه گلخانه ها انجام می شود. نصب این سیستم دو تا سه برابر بیشتر از سیستم محلی دمنده است. در مناطقی بسیار سرد که ممکن است درجه حرارت به -10 درجه سانتیگراد برسد ، این سیستم کار نخواهد کرد و تنها با دو برابر شدن گلخانه یا ترکیب این روش با دمنده ، دمای مورد نیاز گلخانه را تأمین می کند.

 

مزیت دیگر این روش این است که به محض خراب شدن دستگاه ، دمای گلخانه به سرعت کاهش نمی یابد و تا حدی فرصت لازم برای ترمیم آن وجود دارد. سوخت مورد استفاده در این سیستم معمولاً دیزل است که باید در یک منبع سوخت و لوله سوخت در فضایی به دور از احتمال انجماد ذخیره شود.

شرکت روی‌پوشان لوله قزوین ارائه دهنده انواع محصولات گالوانیزه گرم، لوله گالوانیزه، لوله مانیسمان، لوله گلخانه و لوله برق

تعداد صفحات : 22

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 217
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 39
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 135
  • باردید دیروز : 12
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 167
  • بازدید ماه : 488
  • بازدید سال : 4,062
  • بازدید کلی : 19,500