loading...

دانستنی ها

ava بازدید : 43 یکشنبه 26 آبان 1398 نظرات (0)

 

لباسشویی یکی از لوازم خانگی است که در همه خانه ها وجود دارد، به دلیل گران قیمت بودن این وسیله خرید آن و همچنین تعمیر آن هزینه های زیادی را باید بپردازید، به همین دلیل بهتر است که در هنگام استغاده از این وسیله نکاتی را رعایت نمایید تا دستگاه لباسشویی نیاز به تعمیر پیدا نکند.

در صورتی که دستگاه لباسشویی‌تان به دلیل استفاده غلط خراب شده است برای تعمیر آن میتوانید با نمایندگی تعمیر لباسشویی دوو در تهران تماس بگیرید. تا علاوه بر تعمیر لباسشویی شما آموزش هایی را برای نحوه استفاده صحیح از دستگاه را به شما بیاموزند.

 
ava بازدید : 41 یکشنبه 26 آبان 1398 نظرات (0)

سیستم تصفیه آب به طور کلی به سیستمی گفته میشود که برای جداسازی ذرات و آلودگی های موجود در آب شامیدنی به کار میرود، به طور کلی به هر سیستمی که آلاینده‌ها ذرات معلق، گرد و خاک، باکتری و کلر موجود در آب را حذف کند، یک سیستم تصفیه آب است. دستگاه های تصفیه آب خانگی و صنعتی جز این سیستم ها محسوب میشوند. در حال حاضر مدل های مختلفی از این دستگاه موجود است، در این نوشته یکی از بهترین مدل های این سیستم، دستگاه تصفیه آب سی سی کا را بررسی خواهیم کرد.

ava بازدید : 40 یکشنبه 26 آبان 1398 نظرات (0)

 

درب ورودی

مهمترین مکانی که باید در نظر داشته باشید درب خروجی خانه است. بیرون آمدن از خانه بسیار خطرناک است تا زمانی که کودک شما از خطرات و تهدیدهای خارج از خانه آگاه باشد. نصب قفل امنیتی ضد کودک روی درب جلو مانع از ورود مهاجمان و افراد بیگانه به خانه را میگیرد در عین حال مانع از خروج فرزند شما از خانه می شود.

قفل هوشمند

- درب کمد

همانطور که گفته شد ، کودکان کنجکاو هستند و به دنبال هر مکان مخفی برای یافتن آن هستند. یکی از مکانهای خطرناک کمد لباس یا کابیت ها و قفسه هایی هستند که در آنها مواد خطرناک مانند چاقو ، ابزار تیز ، مواد شیمیایی و غیره گذاشته شده است که هر کدام می توانند صدمات جدی به کودکان شما وارد کنند. بنابراین ، یکی از مهمترین کاربردهای قفل دیجیتال محافظ کودک محدود کردن دسترسی به درهای دارای این قفل است.

 قفل دیجیتال

- ورودی استخر

گزارش شده است که کودکان نوپا بیشترین میزان غرق شدن را در سنین دو تا چهار سال دارند. در آمریکا ، غرق شدن کودکان در استخرها ، دومین علت مرگ و میر غیر عمد است. بنابراین ورودی استخر یکی از مکان های مهم خانه برای استفاده از قفل کودک با قفل امنیتی است. در بسیاری از کشورها استفاده از قفل امنیتی کودک برای ورود به استخر یک الزام و قانون است.

قفل کارتی

-ورودی به آشپزخانه 

محدود کردن دسترسی به وسایلی مانند یخچال ، ماشین لباسشویی و غیره بسیار حائز اهمیت است. زیرا می تواند صدمات جدی به کودکان وارد کند. جراحاتی از قبیل گیر کردن کودک در یخچال یا ماشین لباسشویی و  در نتیجه مرگ آنها در اثر خفه شدن ، افتادن اشیاء روی کودک ، شوک الکتریکی و غیره می تواند برای عمری کودک شما را به درد سر بیااندازد. بنابراین بهترین راه برای محدود کردن دسترسی به این دستگاه ها و ابزارهای خطرناک استفاده از قفل امنیتی کودک است.

قفل الکترونیکی

- درب ماشین

اگر با فرزندان خود رانندگی می کنید ، توصیه می شود از قفل کودک با قفل ایمنی استفاده کنید. اگر کودکان  به طور تصادفی باز درب ماشین را باز کنند میتواند خطرات جبران ناپذیری را برای آنها ایجاد کند. حتی اگر کودک شما در صندلی راحت خود نشسته باشد. باز ممکن است از کنجکاوی به مشکلاتی برای خود و شما به وجود بیاورد.

 
ava بازدید : 38 شنبه 18 آبان 1398 نظرات (0)

گوسفند زنده یکی از حیواناتی است که از گوشت پوست و پشم آن به وفور استفاده میشود. و گوشت گوسفند یکی از مهمترین منابع پروتئین های ضروری برای بدن به حساب می آید و میتواند برای سلامت بدن انسان مفید باشد.
اگر گوشت ناسلام را از مراکز غیر مجاز تهیه کنید میتواند باعث بیماری باشد، و سلامتی انسان را به خطر بیاندازد. به همین دلیل بسیار اهمیت دارد که گوشت و گوسفند زنده را ازکجا میخریم.
گوسفندانی که در برخی روستاها و بدون رعایت نکات بهداشتی نگهداری میشوند ممکن است بیمار باشند، اما ما به شما تضمین میکنیم که تمام دام های ارائه شده توسط این مرکز توسط شناسنامه و دارای  تاییده از دام پزشکی هستند.
خرید گوسفند زنده در تهران

ava بازدید : 33 شنبه 18 آبان 1398 نظرات (0)

خانه پناهگاه واقعی هر کسی است، مکانی که می توانید بدون حواس پرت زندگی روزمره ، به آن بروید و استراحت کنید. بعد از یک روز طولانی و سخت در دنیای واقعی، تنها چیزی که باعث آرامش شما می شود ، رفتن به خانه و استراحت است. اما آیا می توانید به راحتی استراحت کنید؟ آیا خانه شما امنیت لازم را دارد؟ اگر جواب شما خیر است ، وقت آن است که از دستگیره های استفاده کنید.

وقتی به دنبال یکی از بسیاری از قفل های با امنیت بالا در بازار هستید ، باید هزینه کنید که بدانید کدام مارک ها ارزش فکر کردن را دارند. ممکن است محصولاتی از شرکت های با کیفیت پایین در بازار وجود داشته باشد ، اما اگر انتظار دارید قفل های شما با ارزش باشد ، مواردی وجود دارد که باید بدانید. اکثر مردم به امنیت اهمیت نمی دهند ، اما اگر شما اکثریت نیستید ، وقت آن است که به همه موارد مورد نیاز برای بهترین قفل در امن ترین آنها نگاهی بیندازید.
دستگیره امنیتی روشی آسان و مقرون به صرفه برای افزایش امنیت خانه است. دسترسی به این محصولات از طریق روشهای ایمن مانند اثر انگشت یا تلفن هوشمند و کارت است، قفل کارتی، قفل الکترونیکی، قفل دیجیتال و قفل های هوشمند از انواع روش های دسترسی هستند. همچنین راحتی رفت و آمد را برای شما
ava بازدید : 30 شنبه 18 آبان 1398 نظرات (0)

 

در این سری از مقالات تعمیر لباسشویی آاگ تکسان سرویس قصد داریم به بررسی قطعات مختلف ماشین لباسشویی بپردازیم، در ادامه این نوشته کاربردها و آموزش تعمیر مهمترین قطعات لباسشویی را بررسی میکنیم. انواع ماشین لباسشویی ها به طور کلی لباسشویی را از نظر ظاهری و عملکرد به دو دسته تقسیم میکنند، انواع مختلف ماشین لباسشویی به شرح زیر هستند: 1. ماشین لباسشویی های درب از بالا 2. ماشین لباسشویی های درب از جلو البته دسته بندی دیگری هم برای انواع ماشین لباسشویی ها وجود دارد، از نطر کارایی ماشین لباسشویی ها را به دوسته: 1. لباسشویی های اتوماتیک 2. لباسشویی های تمام اتوماتیک در مقالات پیشین سایت در رابطه هر دو دسته بندی بالا صحبت کرده ایم، اما در این نوشته اجزای مکانیکی و الکتریکی به کار رفته در لباسشویی را بررسی خواهیم کرد.
ava بازدید : 34 شنبه 18 آبان 1398 نظرات (0)

 

لوله مانیسمان بیشتر برای کاربرد در سایزهای کوچک ( از 2/1 اینچ تا 24 اینچ) مناسب است و برای سایزهای بزرگتر بایستی از لوله های درزدار یا درز مخفی استفاده کرد ولی همین بدون درز بودن باعث ایجاد قابلیتهای فراوان در کاربرد این نوع لوله شده است از جمله:

1.استفاده از لوله مانیسمان در موقعیتهای حساس و پرخطر به دلیل تحمل فشار و دمای بالا مانند اسلحه سازی یا صنایع گاز و پتروشیمی

2.کاربرد لوله بدون درز یا سیملس در لوله های میلیمتری به کار رفته در بویلرها و مبدل ها به علت ظرافت و دقت در ابعاد لوله

3.به کارگیری لوله بدون درز در صنعت برق به منظور ساخت برجهای پشتیبانی خطوط انتقال برق و همچنین سازه های فولادی به دلیل استحکام بالای این لوله ها

با توجه به مزایای ذکر شده, این لوله ها دارای طول عمر مفیدتری نسبت به دیگر انواع لوله هستند و با اینحال که هزینه تولید این نوع لوله بالاتر و قیمت لوله مانیسمان آن نیز بیشتر است ولی به علت کارایی بالای لوله های مانیسمان در صنایع حساس ذکرشده, ارزش خرید و سرمایه گذاری را دارند.

 
ava بازدید : 42 شنبه 20 مهر 1398 نظرات (0)

 

در لباسشویی های قدیمی کلید بر روی بدنه قسمت جلوی ماشین لباسشویی نصب شده و پس از انتخاب برنامه شستشوی مورد نظر با فشار کلید اجرای برنامه شستشو لباسها آغاز می شود. اما امروزه ، کلید ماشین در عموم ماشینهای لباسشویی با نمایشگر دیجیتالی به صورت کلید معمولی یا لمسی بر روی برد الکترونیکی نصب شده است.

 

کلید خاموش و روشن ماشین لباسشویی

 

لامپ خبر (چراغ روشن/خاموش)

این در مدل های قدیمی میباشد چون در مدل های جدید نمایشگر وجود دارد،لامپ خبر: این لامپ به خروجی کلید درب ماشین لباسشویی بسته می شود. با تنظیم ولوم تایمر لباسشویی و فشار دادن کلید خاموش و روشن لامپ روشن خواهد شد.

 

کار لامپ خبر/ هشدار:

اولاً بیانگر وجود برق در ماشین و روشن شدن آن خواهد بود دوماً روشن شدن لامپ به منزله صدور فرمان تایمر به سایر قطعات الکتریکی است. از این رو همزمان با روشن شدن لامپ می بایست شاهد انجام عملیات بعدی ماشین (اولین عمل آبگیری ماشین است) باشید.

 

میکرو سوییچ

بعد از تنظیم تایمر لباسشویی و روشن کردن ماشین لباسشویی اگر درب به صورت صحیح بسته شده باشد، میکروسودیچ درب لباسشویی عمل کرده وبرق را به شیر الکتریکی می رساند و آب لباسشویی می شود.

 

کار میکروسوئیچ :

میکروسوئیچ یک قفل ایمنی است تا در حین کار درب لباسشویی باز نشود. دسترسی بچه ها به ماشین لباسشویی امکان انجام این عمل را افزایش میدهد. باز شدن درب در لحظاتی که ماشین مشغول آبگیری از لباسهای شسته شده است (دور تند) فوق العاده خطرناک است. به همین دلیل فاز را پس از کلید به میکروسوئیچ می دهند. در صورت بسته شدن درب به طور کامل و با فشار زبانه قفل به محور میکروسوئیچ ، کنتاکتهای داخل آن به یکدیگر متصل شده و فاز از میکروسوییچ به سمت سایر اجزاء الکتریکی مدار خارج خواهد شد.

 

 

 

تست میکروسوئیچ

ابتدا درپوش فوقانی ماشین را جدا ساخته و سپس سیم های مربوطه به میکروسوییچ را در مدار بیابید. این عمل با پیدا کردن دو سیمی که پشت درب ماشین قرار دارد به سادگی امکان پذیر است. اگر درب ماشین باز باشد ، به هنگام ارتباط دو سیم میکروسوییچ به آومتر (۱×R) عقربه برروی بی نهایت خواهد ایستاد و در صورت بسته شدن درب (به طور کامل) عقربه حرکت کرده و بر روی صفر متوقف می شود.

 

اگر با بسته شدن درب عقربه اهم متر حرکت نکرد ، یا میکرو سوییچ خراب است یا درب ماشین لباسشویی خوب بسته نمی شود که تشخیص درست عیب نیازمند خارج ساختن میکروسوییچ از کنار درب ماشین است. معمولا می توان عیوب ساده میکروسوئیچ را رفع نمود و در غیر این صورت تعویض آن الزامی است.

ava بازدید : 47 شنبه 13 مهر 1398 نظرات (0)

 

همانطور که در مقالات پیشین سایت هم اشاره داشتیم، از دستگاه های کلایمر برای دسترسی به ارتفاعات و نمای ساختمان استفاده میشود. در این مقاله قصد داریم راجع به یکی از ایراداتی که ممکن است برای این دستگاه به وجود بیاید یعنی گیر کردن سیم بکسل دستگاه صحبت کنیم.

در استانداردهای دستگاه کلایمر به طور کلی در مورد ایمنی و استانداردهای دستگاه بالابر و خصوصا سیم های بکسل آن تاکید شده است، اما با این حال احتمال اینکه این دستگاه در ارتفاع گیر کند وجود دارد. وجود دارد. گیر کردن دستگاه در ارتفاع ممکن است به یکی از دلایل زیر به وجود بیاید.

دلایل گیر کردن سیم بکسل دستگاه کلایمر

1.باز شدن بافت سیم اصلی دستگاه و گیر کردن آن داخل وینچ های کشنده

2.شکستن یا لهیدگی سیم دستگاه

 
ava بازدید : 31 شنبه 13 مهر 1398 نظرات (0)

همواره همه به دنبال یافتن روش هایی هستند که بتوانند در هزینه ها و مخارج جانبی زندگی صرفه جویی نمایند. و هزینه های زندگی خود را کاهش دهند، یکی از فاکتور های اساسی که مخارج زیادی را در بر دارد، هزینه تعمیرات و خرید لوازم برقی برای خانه است.

با استفاده از صحیح و چکاب به موقع لوازم خانگی میتوان از هدر رفت هزینه ها جلوگیری کرد و هزینه های تعمیرات را کاهش داد.  به همین دلیل چکاب به موقع دستگاه های برقی به خصوص یخچال فریزر که یکی از گران ترین لوازم خانگی محسوب میشود اهمیت زیادی دارد. در ادامه برخی از روش های چکاب لوازم خانگی را بررسی میکنیم.

 

 

تعمیر یخچال سامسونگ

 

1-تمیز کردن دستگاه

در مقاله تمیز کردن کویل های کندانسور یخچال اهمیت تمیز کردن این قطعه را بررسی کرده ایم، کویل های دستگاه وظیفه انتقال سرما به بخش های مختلف دستگاه را برعهده دارند و اگر کثیف و خاک گرفته باشند نمیتوانند عملکرد درستی داشته باشند.

 

نمایندگی تعمیر یخچال دوو

 

2-کنترل گاز یخچال

گاز یخچال دقیقا همان قطعه در آن است که وظیفه انتقال سرما را برعهده دارد، اگر گاز یخچال تمام شده باشد و یا به درستی تنظیم نباشد، دستگاه نمیتواند  عملکرد درستی داشته باشد. بهتر است برای عملکرد بهتر دستگاه چند وقت یک بار دستگاه را توسط تعمیر کار مجاز چکاب نمایید.

 

تعداد صفحات : 22

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 217
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 33
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 127
  • باردید دیروز : 12
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 159
  • بازدید ماه : 480
  • بازدید سال : 4,054
  • بازدید کلی : 19,492