loading...

دانستنی ها

ava بازدید : 37 یکشنبه 14 اردیبهشت 1399 نظرات (0)
انتخاب رنگ
همان­طور که ممکن است شما هم امتحان کرده باشید این یک قدم اساسی در  نقاشی ساختمان  است. فعلا صحبت از اینکه چگونه یک اتاق را نقاشی کنیم نیست، اما تجهیزات به همان اندازه مهم است که رنگ آمیزی. مهم­ترین چیزی که باید با دقت انتخاب شود رنگ است، و اگرچه ممکن است به نظر برسد روند سختی دارد اما به کار شما ارزش می­دهد و مهم است.
جمع ­آوری چند نمونه و تستر رنگ نقاشی
تعدادی تستر نقاشی که به شما قوه تخیل می­دهند را جمع ­آوری کرده و آن­ها را به خانه بیاورید. به یاد آوردن فاکتورهایی که چگونه به نظر رسیدن یک رنگ را تغییر می­دهند مهم است. این می­تواند تصمیم شما را از ابتدا تا انتهای کار حتی تا زمانی که رنگ خشک شود تحت تاثیر قرار دهد!
تستر را در روشنایی آزمایش کنید
شما باید آزمون­گرها را در نور طبیعی روی هر دیوار تست کنید، تا ببینید چگونه رنگ نقاشی در اتاقی که شما رنگ می­زنید درطول روز تغییر می­کند. رنگ­های نقاشی در نور خورشید و نور مصنوعی متفاوت به نظر می­رسند بنابراین وقتی نقاشی می­کنید تفاوت اتاقی که رو به شمال هست در مقابل اتاقی که بیشتر در معرض نور خورشید قرار دارد را در نظر داشته باشید. 
نقاشی واقعی را در نور روی یک کاغذ امتحان کنید
وقتی انتخاب خود را محدود کردید، رنگ­های موجود در لیست کوتاه خود را در رنگ آمیزی دو طرف یک کاغذ A4 استفاده کرده و مراحل بالا را تکرار کنید. به این ترتیب می­­بینید هر رنگ وقتی کاملا خشک شد چگونه در روشنایی تغییر می­کند و پرداخت نهایی کار، چطور آن را تحت تاثیر قرار می­دهد.
رنگ­های براق نور را منعکس کرده و روشن­تر به نظر می­رسند، در حالی که رنگ­های مات نور را جذب کرده و در نتیجه تیره ­تر به نظر می­ آیند.
میتوانید کار نقاشی ساختمان خود را به نقاشان ماهر هنرکده راد بسپارید برای دریافت قیمت نقاشی ساختمان در تهران با ما تماس بگیرید.
 
ava بازدید : 29 یکشنبه 07 اردیبهشت 1399 نظرات (0)

آهن آلات در دو دسته کلی آهن آلات صنعتی و آهن آلات ساختمانی تقسیم می شوند. سپس این دو گروه اصلی خود به دسته های جزئی تری تقسیم می شوند. ورق ها به صورت رول فرم و شیت به بازار عرضه می شود. از انواع ورق ها می توان به ورق سیاه معمولی و ورق سیاه صنعتی اشاره کرد. که دارای تکنولوژی ساخت متفاوتی است. استانداردهای مورد استفاده برای ساخت ورق سیاه معمولی  ST37 می باشد که بیشتر در ساختمان ها و سوله ها مورد کاربرد دارد.

 

ورق های صنعتی نیز در صنایعی مانند پتروشیمی،سد سازی و …. مورد استفاده قرار می گیرد. انواع ورق بر اساس دو نوع نورد با نام های نورد گرم و سرد تولید می شود .در نورد گرم محصول خروجی ورق سیاه نام دارد و در نورد سرد محصول خروجی ورق روغنی نامیده می شود. ورق های فولادی سیاه با نام Hot Rolled Sheet شناخته می شوند. ورق گالوانیزه گرم نیز از نوعی فولاد کم کربن با نام 36A و 1011A ساخته شده است. جوش پذیری بالا از خاصیت های 36A می باشد. اما در مقابل آن 1011A استحکام بالایی داشته و ساخت ظروف از مزایای  آن می باشد.

.برای اطلاع از قیمت ورق سیاه و قیمت ورق روغنی و قیمت ورق آلیاژی به وبسایت تجارت فلز مراجعه کنید

فولادهای نورد گرم در مقایسه با ورق های نورد سرد سطح نازکتری دارند. ورق سیاه در دمای بالا در کارخانه ها تولید می شود در نورد گرم با رسیدن دمای تختال ها به 1280 درجه سانتی گراد در کوره های پیش گرم کن و پوسته زدایی در نورد های اولیه و نهایی نورد شده و ضخامت آن به مرور کاهش می یابد تا به 1.2 تا 16 میلی متر برسد و سپس به صورت کویل به بازار عرضه می شود. گاها مجموعه کارهایی مانند کم کردن وزن کلاف،بهبود خواص مکانیکی، تسطیح ورق، برش سبک و سنگین ورق به منظور عملیات تکمیل کننده نورد گرم انجام می شود

 

حالا چرا به ورق نورد گرم ورق سیاه گفته می شود؟

در نورد گرم اجزای تشکیل دهنده ورق در دمای بالا ذوب می شود که به این خاطر رنگ آن مات است و به دلیل مات بودن آن را بانام ورق سیاه در بازار می شناسند.

 

کاربرد های ورق سیاه

با توجه به نوع استاندارد خاصی مه در ساخت ورق سیاه استفاده می شود. کاربردهای متفاوتی در صنعت ساختمان ، تانکر سازی ، خودروسازی ، مخازن خاص ، کشتی سازی و صنایع سنگین فلزی و ... دارد.

 

ضخامت ورق سیاه

ضخامت ورق سیاه در ابعاد متفاوتی از  1/5 میلی متر تا 100 میلی متر در بازار موجود می باشد. علاوه بر استانداردها ، ضخامت ورق نیز بر قیمت ورق سیاه و وزن ورق سیاه تاثیر می گذارد. ابعاد ورق سیاه از عرض های ورق سیاه می توان به 100 سانت و 125 سانت و 150 سانت و 200 سانت اشاره کرد کلیه این ابعاد از نظر طولی محدودیتی نداشته و متناسب با نیازها تولید می شود. شما می توانید قیمت ورق سیاه را با کلیک بر روی لینک قیمت روز ورق سیاه مشاهده کنید.

 
ava بازدید : 31 یکشنبه 07 اردیبهشت 1399 نظرات (0)

گالوانیزه گرم یک فرآیند توسعه برای جلوگیری از زنگ زدن فولاد و آهن است. این روش به نسبت سایر روش های پوشش دارای مزایایی می باشد .که در ادامه این نوشته سایت گالوانیزه گرم آذر تیمور به تعدادی از آنها اشاره می کنیم.

 

مزایای گالوانیزه گرم

1 – عمر طولانی

یکی از مزیت های گالوانیزه گرم ماندگاری آن برای بیش از 50 سال است البته این مورد به محیطی که در آن استفاده می شود نیز وابسته می باشد واما در نهایت نیز تعمیر و بازساز یآن به فرآیند پیچیده نیاز نداشته و آسان می باشد .

2 – هزینه ابتدایی رقابتی

استفاده از گالوانیزه گرم به نسبت سایر روش های پوشش از هزینه ی کمتری برخوردار بوده و مقرون به صرفه می باشد .علت آن نیز سادگی آن می باشد .زیرا برای مثال روشی مثل نقاشی بسیار کار فشرده تری در مقایسه با روش گالوانیزه گرم می باشد و به مکانیزم پیچیده تری نیاز دارد.

3 – پایین ترین هزینه مادام العمر

هزینه اولیه کم و عمر طولانی گالوانیزه مناسب ترین و اقتصادی روش حفاظت از فولاد برای مدت طولانی می باشد . همچنین گالوانیزه گرم از هیچ هزینه تعمیر و نگهداری و یا هزینه بسیار کمی برخوردار است . همچنین این روش همیشه در دسترس بوده و دارای مشکلاتی مانند محدودیت های امنیتی نمی باشد.

4 – قابلیت اطمینان

روند گالوانیزه گرم ساده بوده و به راحتی قابل کنترل می باشد . ضخامت پوشش روی منظم ، قابل پیش بینی و به راحتی قابل کنترل است. گالوانیزه گرم یکی از چند پوشش است که به طور کامل توسط استاندارد بریتانیا (BS EN ISO 1461) تعریف شده است. برای پوشش لوله گالوانیزه و لوله گلخانه و لوله قزوین استفاده میشود.

5 – سرعت

پوشش کامل با روش گالوانیزه گرم به زمان حدودا یک ساعت نیاز دارد که نشان دهنده سرعت این روش می باشد .برای مثال پوشش با استفاده از رنگ به یک هفته زمان نیاز دارد.

6 – پوشش مستحکم

گالوانیزه گرم روش منحصر بفرد می باشد .با این روش فولاد با روی پیوند می خورد هیچ فرآیند پوشش دیگر دارای این ویژگی نمی باشد. نتیجه پوشش به وسیله گالوانیزه گرم فولادی با مقاومت بالا در برابر آسیب های مکانیکی در طول حمل و نقل ، نگهداری ، ساخت و ساز می باشد که این ویژگی موجب می شود بتوان این قطعات را به سراسر جهان ارسال کرد .

7 – پوشش کامل

با فرو بردن فولاد در روی مذاب ، تمام قسمت های سطح فولاد پوشش داده می شود داخل، خارج، گوشه ها و شکاف های باریک که در روش های دیگر سخت یاغیر ممکن خواهد بود در روش گالوانیزه گرم به راحتی پوشیده می شوند.

8- حفاظت به سه روش

پوششهای گالوانیزه به سه روش از فولاد محافظت می کنند:

محافظت در برابر شرایط آب و هوایی نامناسب که موجب می شود این فرسودگی با سرعت بسیار آهسته تری انجام شود و از فولاد برای مدت طولانی محافظت می کند .

در این روش از هر ناحیه کوچک از فولاد در برابر حفاری، برش و یا آسیب تصادفی حفاظت می کند .

اگر ناحیه آسیب دیده بزرگتر باشد نیز این روش از زنگ زدگی فولاد جلوگیری می کند و به طور کامل از فولاد و آهن محافظت می کند .

9 – سهولت بررسی

فولاد گالوانیزه بعد از پایان مراحل گالوانیزه گرم به راحتی قابل بررسی می باشد ضخامت آن را براساس BS EN ISO 1461 سنجیده و با پروب های الکترونیکی اندازه گیری می شود .

ava بازدید : 34 یکشنبه 07 اردیبهشت 1399 نظرات (0)

قیمت هر محصول و یا خدمت یکی از مهمترین مواردی هست که مورد توجه همگان قرار می گیرد. البته هیچ وقت نمی توانیم بگوییم کالا یا خدماتی گران یا ارزان است مگر با چیزی دیگری مقایسه کنیم.در اینجا با توجه به اهمیت موضوع قيمت نمای ساختمان ، قیمت چند نوع نمای ساختمان را با هم مقایسه می کنیم و لازم است بدانیم که نمای ساختمان ترکیبی از کالا و خدمات است یعنی برای اجرای نمای ساختمان باید متریال ها و محصولاتی خریداری شود و اجرت هایی برای اجرا پرداخت شود تا کار نمای ساختمان انجام شود به همین دلیل نمی توان قیمت ثابت و پایه برای نمای ساختمان ارائه کرد.

Post image

چون تنوع محصولات نمای ساختمان با توجه به کیفیت ها، مقدار و زمان و نوع خرید بسیار متفاوت است و از سویی اجرت نصب با توجه به حجم پروژه ، طرح پروژه مکان و زمان اجرا و از همه مهمتر کیفیت اجرای پروژه بسیار متفاوت بوده و به همین دلیل قیمت نقاشی ساختمان های حدودی جهت مقایسه شما ارائه می گردد.

سنگ ایناب از ترکیب مجدد سنگدانه های طبیعی با مواد پلیمری و پیگمنتها تحت تکنولوژی خاص تولید می گردد. سنگ ایناب از مقاومت بسیار بالایی برخودار است و در برابر یخبندان و سرماهای شدید کاملا مقاوم شده است.

همچنین رنگ این سنگ ها کاملا عمقی بوده و در اثر سایش یا نور آفتاب از بین نخواهد رفت و مزیت برتری که دارد نصب ان بسیار سریع و ارزانتر از سنگ های طبیعی بوده به همین دلیل قیمت تمام شده آن در نمای ساختمان کاهش پیدا می کند.

ava بازدید : 34 چهارشنبه 03 اردیبهشت 1399 نظرات (0)

ورق های فلزی از فلزهای مختلفی تولید می شوند. آلیاژهای مختلفی مانند آلومینیوم ، مس ، برنج و… در این محصولات به درصدهای متفاوتی حضور دارند. این محصولات به دو صورت تولید می شوند ، نورد سرد یا نورد گرم. به ورق هایی که از روش نورد سرد تهیه می شوند ورق روغنی می گویند و اگر از روش نورد گرم تهیه شود ورق سیاه است. هر کدام از این دو نوع ورق ، انواع مختلفی دارند که هر کدام ابعاد ، وزن و ویژگی های خاص خودشان را دارند. این ورق ها را می توان در هفت گروه از جمله ورق های روغنی ، ورق گالوانیزه ، ورق استیل ، ورق رنگی ، ورق اسید شویی ، ورق سیاه و ورق آجدار تقسیم بندی کرد.

 ورق روغنی

نام ورق روغنی از اصطلاح بازاری و عامیانه آن گرفته شده است و آن هم به خاطر ویژگی های ظاهری محصول است یعنی به نظر می رسد که بر روی محصول روغن ریخته باشند. این محصول به روش نورد سرد تهیه می شود و به این صورت می باشد که در طی فرآیند تولید از ضخامت بالا به ضخامت های پایین تر تبدیل و تولید می شوند. ظاهر این ورق ها بسیار براق ، یکدست و درخشان است. کیفیت ظاهری این محصول بسیار بالا است و به همین دلیل در صنایع از آن برای کالاهایی استفاده می کنند که زیبایی ظاهری دارای اهمیت بسیار است ، مانند بدنه ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی. این محصول سه نوع دارد که عبارتند از ورق نیمه کششی St12 ، ورق معمولی st14 و ورق فوق کشش st13 .

 ورق گالوانیزه

روش های مختلفی برای گالوانیزه کردن فلزات وجود دارد. اقتصادی ترین و در عین حال کاربردی ترین روش برای گالوانیزه کردن فلزات ، توسط یک دانشمند ایتالیایی به نام گاوانی ابداع شد که نام او بر این روش نیز ماندگار شد. این روش بدین صورت است که فلز را در حوضچه های مذاب روی غوطه ور می کنند تا تمام سطوح این ورق از روی پوشانده شود. این محصول در سه نوع مختلف ، از جمله گالوانیزه بدون گل ، گالوانیزه گل درشت ، گالوانیزه گل ریز تولید می شود. این گل ها به خاطر وجود درصدی ناخالصی در روی هنگامی که در حوضچه مذاب قرار می گیرند به وجود می آیند ، که البته شبیه کریستال می شود و ثابت می ماند. هرچه گل یک ورق کمتر باشد کیفیت بالاتر است و از نظر محیط زیستی مناسب تر. در آینده تمامی کارخانجات دنیا موظفند که ورق بدون گل تولید کنند که برای حفظ محیط زیست می باشد. استاندارد ورق گالوانیزه متفاوت است و با توجه به ضخامت  ، وزن پوشش روی ، سرعت سرد شدن ورق ، چسبندگی ، ظاهر قطعات و… تقسیم بندی می شوند. این استانداردها شامل CAN/CSA G164 ، AS/NZS 4680، ۱۴۶۱  ASTM A123 ISO است و ضخامت این محصول از ۱۸/۰ تا ۶ میلی متر می باشد. در بازار می توانید این محصول را در دو نوع داخلی و خارجی تهیه کنید. عرض این ورق ها در دو سایز ۱۰۰ و ۱۲۵ سانتی متری و با کوتینیگ ۱۰۰ ، ۱۲۰ ، ۱۸۰ ، ۲۲۰ ، ۲۷۵ تولید می شوند. (منظور ازکوتینگ میزان پوشش روی در دو سطح ورق است.)

 
ava بازدید : 29 سه شنبه 06 اسفند 1398 نظرات (0)

تمایز بین صفحه داغ و ورق سرد چیزی است که خریدار محترم شما باید قبل از خرید و استفاده از فولاد در یک پروژه ، نحوه استفاده از آن و مزایا و مضرات آن بدانید. برای پیدا کردن قدرت ایجاد محصول مناسب برای پروژه خود ، ادامه مطلب را بخوانید و بخوانید.

تفاوت بین صفحه داغ و صفحه سرد چیست؟

مزایا و معایب آنها چیست؟

سؤالات دیگری وجود دارد که به طور مداوم از مردم خواسته می شود شک و تردید خود را در مورد خرید ورق برطرف کنند ، اما سؤالاتی که در اینجا مطرح کرده ایم سوالات و سؤالاتی متداول است که در زیر به تفصیل آنها را مطرح می کنیم و به آنها می پردازیم. . به طور کلی ، توضیحات ما به چهار دسته کلی تقسیم می شود:

ورق گرم در مقایسه با ورق سرد

به طور کلی ، قیمت ورق سرد می تواند دو برابر قیمت ورق گرم باشد زیرا روند کار با یک ورق سرد پیچیده تر از یک ورق گرم است. فرایند دیگری به نام نمک زدن و روغن کاری بین ورقهای گرم و سرد وجود دارد.

ورق های گرم و سرد

ورق های داغ همیشه برای تولید محصولات بزرگتر مورد استفاده قرار می گیرند ، زیرا محصولات بزرگ باید دارای شکل های متمایز باشند. ورق نورد گرم یا ورق سیاه به عنوان ماده اولیه برای تولید ورق نورد سرد و ورقه ورقه شده استفاده می شود.

تفاوت فرآیند تولید ورق:

ورق گرم فرایندی است که به استخراج و ذوب فلزات وابسته است ، که عمدتا به صورت ورق های فولادی یا صفحات تولید می شود و بین مجموعه ای از رول ها قرار می گیرد.

ورق ها به راحتی تغییر شکل یافته یا به صفحات فولادی بریده می شوند. دمای ورقها بیش از 2 درجه فارنهایت است.

ورق های سرد یکی دیگر از فرآیندهای فلزی است که در دماهای نزدیک به دمای معمولی اتاق است و با نورد تغییر می یابد. از ورق های سرد اغلب برای کاهش ضخامت ورق ها یا صفحات فولادی و افزایش استحکام و سختی فلز استفاده می شود.

ورق گرم در مقایسه با ورق سرد

ورق سرد دقیق تر از صفحه گرم است که توسط فرآیند صفحه داغ تولید می شود. ورق سرد مانند ورق روغنی و ورق گالوانیزه اکنون از طریق فرایند خنک کننده ایجاد می شود که به رسیدن به ابعاد نهایی آن کمک می کند.

 

با این حال ، شکل ورق سرد محدود است و به شکل های دایره ای ، مربعی ، مسطح تغییر شکل می یابد. اگر ابعاد از عرض كوچك باشد و سطح مقطع يكنواخت باشد ، ساير اشكال نيز مي توانند به عنوان ورق هاي سرد در نظر گرفته شوند.

ava بازدید : 35 شنبه 05 بهمن 1398 نظرات (0)

 

از ساختارهای مقاوم در برابر حریق در بخش های داخلی ساختمان و بخش های بیرونی آن استفاده میشود، از این ساختار در دیوارهای داخلی برای دیوارهای جداکنند، دیوارهای پوششی و سقف کاذب استفاده میشود، با اینکار در صورت حریق در یک اتاق یا بخشی از ساختمان بخش های دیگر آن دچار حریق نخواهند شد و از نفوذ و پیش روی حریق از بخش های داخلی به بخشی دیگر جلوگیری میشود. استفاده از مصالح ضد حریق در این بخش ها میتواند خطرات آتش سوزی را کاهش دهد.

در سازه های مقاوم در برابر حریق هیچ گاه نباید از پوشش هایی که از فوم های پلاستیکی و.. استفاده میکنند استفاده کرد، و برخی از مکان ها از اهمیت بالاتری برخوردار هستند، به عنوان مثال راه پله ها حتما باید ایمن باشد تا در صورت حریق افراد زود بتوانند از ساختمان خارج شوند، اما اتاق های داخلی از اهمیت کمتری برخوردار هستند.

 
ava بازدید : 47 شنبه 05 بهمن 1398 نظرات (0)

 

به اين دليل كه قفل الكترونيكي سامسونگ از تكنولوژي هاي پيشرفته اي استفاده ميكند، همين موضوع باعث شده است كه كاربران كه اين محصول را انتخاب ميكنند بتوانند طيف وسيعي از محصولات را پيش رويشان داشته باشند، از محصولات بيومتريك گرفته، تا مدل هاي هوشمندي كه با استفاده از تلفن همراه كنترل ميشوند و با امنيت بالايي كه دارند كه توانسته اند در ميان مردم جاي خود را باز كنند.همچنين اين شركت براي تست محصولات خود آنها را تحت آزمايشات سخت افزاري و ايمني قرار ميدهد و محصولات اين شركت داراي انواع گواهي نامه هاي: ضد شوك الكتريكي، ضد آتش سوزي و.. هستند و در برابر تهديدات انساني و طبيعي بسيار مقاومت بالايي دارند.محبوبيت قفل هاي سامسونگ در ايرانهمانطور كه گفتيم اين برند كره اي در ميان ايرانيان از محبوبيت بالايي برخوردار است و به همين دليل قفل كارتي اين برند هم از استقبال خوبي در ايران برخوردار شده است و در اين سال ها هم استفاده از آنها افزايش پيدا كرده است. 

ava بازدید : 30 شنبه 05 بهمن 1398 نظرات (0)

تصفیه آب فرایندی است که طی آن مواد شیمیایی ، آلاینده های بیولوژیکی ، فلزات سنگین و گازها از بین می روند. فرآیند تصفیه آب اشکال مختلفی به خود می گیرد.
تقطیر ، شفاف سازی ، میکروفیلتراسیون ، اولترافیلتراسیون ، اسمز معکوس ، فیلتر غشایی ، فیلتر شنی سریع ، …

امروزه فناوری جدیدی به نام اسمز معکوس که در اکثر دستگاه های تصفیه آب خانگی مورد استفاده قرار می گیرد ، جای خود را در جهان گرفته است و مناسب ترین و کامل ترین روش برای تصفیه آب است.این روش در بیشتر کارخانه های بسته بندی آب و نوشیدنی و در صنایعی که آب شفاف می خواهند استفاده می شود. همچنین سیستم اسمز معکوس نیز راه خود را به خانه ها باز کرده و به یک سیستم محبوب تصفیه آب خانگی تبدیل شده است. این سیستم دقیقاً به روش اسمزی گیاهان طراحی شده است. این فرآیندی است که توسط آن مولکول های آب از غشایی به ضخامت هزار میکرون عبور می کنند و با فشار توسط آب پمپ می شوند و این باعث می شود غشای تمام آلاینده های موجود در آب تصفیه شود.

این سیستم تنها روش برای تصفیه و حذف آلاینده های آب از جمله ویروس ها ، باکتری ها ، آرسنیک ، فلوئور ، جیوه ، نیترات ، نیترات ، فلزات سنگین ، تمام فلزات رادیواکتیو و بسیاری دیگر است.بنابراین استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی با توجه به میزان آلودگی موجود در آب شهر ارزانترین و ارزانترین راه برای تهیه آب سالم است. سپس سلامتی خود را به خانواده ما بسپارید

ava بازدید : 40 شنبه 05 بهمن 1398 نظرات (0)

 

خرید گوسفند زنده به صورت اینترنتی به این صورت است که شما با تماس با شماره تماس های از سایت معتبری مثل iransheeplive.com اقدام به سفارش گوسفند میکنید و سپس آن را در درب منزلتان به همراه قصاب و به همراه باسکول تحویل میگیرید.

در این مقاله می خواهیم در مورد موارد مهمی که هنگام خرید یک گوسفند زنده باید مورد توجه قرار دهید صحبت کنیم. گوسفند زنده به دلایل مختلفی از قبیل پرواربندی ، سرمایه گذاری دام ، مصرف روزانه ، نذری(زیارت و غیره) ، عروسی ، ایثار ، فداکاری ، نذورات و غیره خریداری می شود.

بنابراین ، هرچه قصد شما برای خرید گوسفند زنده است ، باید نکات مهم را در نظر بگیرید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

برای  خرید گوسفند زنده اینترنتی در تهران میتوانید به وبسیایت iransheeplive.com مراجعه نمایید.

بهداشت دام

یکی از مهمترین مواردی که هنگام خرید گوسفند زنده باید مورد توجه قرار گیرد ، بهداشت حیوانات است. گوشت یکی از مهمترین غذاهای مصرفی انسان است. سرشار از پروتئین و مواد معدنی است که در غذاهای گیاهی یافت نمی شود. اکنون این ماده غذایی ارزشمند تنها در صورتی مفید است که از سلامتی خوبی برخوردار باشد. برخی از بیماری های حیوانی مانند تب مالت و موارد مشابه آن می تواند به انسان منتقل شود ، بنابراین مصرف چنین گوسفندان ذبح شده می تواند برای انسان بسیار مضر باشد و سلامتی آنها را به خطر بیندازد.

از طرف دیگر ، حتی اگر قصد کشتن گوسفندان را نداشته باشید و فقط قصد پرورش یا جابجایی به تجارت دامداری را دارید ، هنوز هم خرید گوسفند سالم بسیار مهم است ، زیرا یک گوسفند بیمار ممکن است سلامت کلی گله را به خطر اندازد.

دو روش برای اطمینان از سلامت حیوانات وجود دارد: ظاهر ، خصوصیات فیزیولوژیکی

با در نظر گرفتن ویژگی های زیر می توانید سلامت حیوانات را بسیار تضمین کنید. توجه داشته باشید که اطمینان از سلامتی فیزیولوژیکی به یک متخصص مانند دامپزشک نیاز دارد.

علائم بیرونی که باید در نظر بگیرند عبارتند از: میزان تحرک در گوسفند زنده ، اشتها در گوسفند ، پشم و موی حیوانات که باید طبیعی باشد و راحت قابل کندن نباشد ، ظاهر چشم بدون تورم و عفونت ، گوش و بینی ، ادرار و مدفوع گوسفند هستند.

در مقاله ، هر یک از موارد فوق را در رابطه با سلامتی گوسفندان زنده توضیح می دهیم.

وزن زنده گوسفند

نکته بعدی که باید در نظر بگیرید خرید یک گوسفند است که وزن واقعی خود را دارد. متأسفانه در برخی مراکز غیرقابل اعتماد ، گوسفندان با آب نمک تغذیه می کنند و از طریق راه هایی مانند تغذیه آب نمک به گوسفندان آب بیشتری می خورند. به این ترتیب وزن کاذب آن افزایش می یابد.

زمان خوبی برای پرواربندی است

پرواربندی فرآیند بدست آوردن وزن گوسفندان یا بره های جوان به مدت محدود است. پرورش زنده گوسفند یکی از راه های کسب درآمد ایمن و سودآور است. یکی از مشاغل کم خطر و پرسود مدتهاست که گوسفند و دامپروری است.

اگر قصد تهیه گوسفند زنده به منظور پرواربندی را دارید ، توجه به زمان خرید نکته مهمی است که باید در نظر بگیرید. طبق تحقیقات انجام شده ، تحقیقات اولیه پاییز بهترین زمان برای خرید دام و شروع به پرواربندی است.

نژاد مناسب را انتخاب کنید

توجه به نژاد گوسفند زمانی مورد توجه قرار می گیرد که قصد پرورش آن را دارید. بنابراین اگر می خواهید سریع گوسفند را ذبح کنید ، لازم نیست به نژاد آن توجه کنید.

از آنجا که هر نژاد گوسفند زنده دارای خصوصیات فیزیولوژیکی خاصی از جمله شیردهی ، پشم ، مو ، گوشت ، توانایی راه رفتن طولانی ، توانایی زندگی در محیط های طبیعی ضعیف است ، باید با اهداف و شرایط محیطی خود سازگار شود. گوسفندهای مناسب تهیه کنید.

همچنین ، انتخاب بهترین نژادها با درصد دوقلوزایی بالا ، سود شما را بیشتر خواهد برد.

زمان خوبی برای خرید گوسفند

بسته به هدف شما برای خرید گوسفند زنده ، زمان خرید گوسفند چیز دیگری است که باید در نظر بگیرید. اگر قصد دارید فقط یک گوسفند زنده را برای ذبح کردن بخرید ، زمان مهم برای شما مهم نیست.

اما اگر قصد خرید دام برای پرورش دارید ، باید مراقب فصل خرید گوسفند یا گوسفند باشید. فصل پرورش گوسفندان ماده در اوایل بهار و اواخر زمستان است. بنابراین اگر در این زمان خرید کنید ، شانس بالایی در پرورش گوسفند دارید.

همچنین اگر می خواهید در تابستان بره خریداری کنید ، می توانید بره ها را با قیمت کمتری خریداری کنید.

خرید از مراکز معتبر

خرید از مراکز معتبر به شما کمک می کند تا از بروز هرگونه مشکلی جلوگیری کنید. ابتدا در این مراکز ، گوسفندان باید توسط دامپزشک معاینه شوند و برای بیماری درمان شوند.

مسئله دوم این است که این مراکز هرگز عملی را انجام نمی دهند که به اعتبار آنها آسیب برساند. به این ترتیب آنها توانسته اند اعتبار و شناخت کسب کنند ، بنابراین می توانید با مراجعه به آنها ، خریدی مطمئن و مطمئن انجام دهید.

امید است با داشتن اطلاعات بالای موجود در این زمینه ، شما قادر به تولید گوسفند با کیفیت و اقتصادی باشید.

برای خرید گوسفند زنده اینترنتی در تهران میتوانید به وبسیایت iransheeplive.com مراجعه نمایید

تعداد صفحات : 22

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 217
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 36
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 130
  • باردید دیروز : 12
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 162
  • بازدید ماه : 483
  • بازدید سال : 4,057
  • بازدید کلی : 19,495