loading...

دانستنی ها

ava بازدید : 60 یکشنبه 06 تیر 1400 نظرات (0)

نبشی به مقطعی گفته میشود که دارای دو ضلع عمود برهم است و علامت اختصاری آن حرف L است. عموما دو ضلع نبشی باهم برابرند که به آن نبشی ها بال مساوی و هنگامی که دو ضلع نبشی با هم برابر نباشند به آن نبشی بال نامساوی میگویند. نبشی در جنس های مختلفی نظیر نبشی آلومینیوم، نبشی پلاستکی، نبشی استیل، نبشی پی وی سی، نبشی چوبی و نبشی پلی اتیلن تولید میشوند. نبشی های مورد نیاز صنعت در داخل کشور به دو صورت تامین میگردند.

نبشی های تولیدی در داخل کشور که توسط کارخانه هایی نظیر شکفته مشهد، ناب تبریز و … تولید میشوند و نبشی های وارداتی که بیشتر در کشورهایی نظیر روسیه و اوکراین تهیه میشوند. نبشی ها در سایز ها و وزن های مختلفی تولید میشوند که شما میتوانید با مراجعه به جدول وزنی نبشی از اوزان نبشی مطلع شوید.

نبشی ها به دو صورت پرسی و فابریک تولید میشوند. اصولا نبشی های ساختمانی به روش پرسی تولید میشوند در تولید نبشی پرسی ورق آهن برش خورده و به قسمت پرس فرستاده میشود و توسط دستگاه رول فابریک به ضخامت مورد نظر میرسد. اما روش فابریک عموما برای تولید نبشی های صنعتی کاربرد دارند که ابتدا تختال طبق درجه حرارت معین در کوره حرارتی قرار گرفته و با کاهش سطح مقطع به نبشی تبدیل میشود.

ava بازدید : 57 پنجشنبه 03 تیر 1400 نظرات (0)


در سال های اخیر فولاد سازان ایرانی با استفاده از بروزترین تجهیزات آزمایشگاهی و کیفی توانسته اند به در حوزه تولید فولاد خیلی خوب عمل کنند. یکی از محصولات مهم در صنعت فولاد را میتوانیم، میلگرد بخوانیم، به این دلیل که میلگردها اجزای اصلی در ساختمان های اسکلت فولادی هستند. 

  • شرکت ذوب آهن اصفهان
  • کارخانه فولاد کویر کاشان
  • مجتمع فولاد خراسان
  • کارخانه فولاد میانه
  • فولاد آناهیتا گیلان
  • مجتمع فولاد روهینا
  • شرکت فولاد کوثر اهواز
  • فولاد بافق یزد
  • فولاد ابرکوه یزد
  • مجتمع فولاد شاهین بناب

شرکت ذوب آهن اصفهان تولید کننده برتر ایران

یکی از بزرگترین و بهترین کارخانه های تولید کننده میلگرد و به طور کلی محصولات فولادی در ایران کارخانه ذوب آهن اصفهان است که با داشتن تکنولوژی های بسیار پیشرفته ظرفیت تولید بسیار بالایی را دارد، این کارخانه در ابتدا  کار خود را با 550 هزار تن شروع کرد و پس از آن توانست به افتخارات زیادی دست پیدا کند، و میلگرد ذوب آهن یکی از بهترین برندهای ایرانی است. 

کارخانه فولاد کویر کاشان

این کارخانه برای بار نخست تولیدات خود را در سال 1379 آغاز کرد و با توجه به نیاز بازار توانست به  دستاورد های زیادی دست پیدا کند، قیمت روز میلگرد کویر کاشان بسیار مناسب بوده و یکی از بهترین برندهای ایرانی در تولیدات فولاد است. 

ava بازدید : 58 پنجشنبه 13 خرداد 1400 نظرات (0)

امروزه ، با افزایش آلودگی محیط زیست و بیماری های ویروسی عفونی مانند Covid 19 (کرونا) ، پیروی از توصیه های بهداشتی بیش از هر زمان دیگری مهم شده است. سازمان ها و فروشگاه ها با رعایت پروتکل های بهداشتی سعی در ادامه فعالیت خود دارند.

ضد عفونی کننده دست یکی از موثرترین راه های پیشگیری از بیماری های مختلف است. در بیشتر مکان های عمومی مانند مغازه ها ، هایپرمارکت ها ، بیمارستان ها ، استفاده از دستگاه ضد عفونی کننده دست که هر کسی می تواند لمس کند بهداشتی به نظر نمی رسد. به همین دلیل ، متخصصان توانسته اند دستگاه هایی را که بصورت اتوماتیک دستها را با پاشش ضد عفونی کننده و بدون مداخله دستی ضد عفونی می کنند ، به بازار عرضه کنند.

این دستگاه ها در مارک ها و انواع مختلفی ارائه می شوند که از نظر نوع اسپری ضد عفونی کننده ، ظرفیت ، اندازه و سهولت استفاده متفاوت هستند. اگر تصمیم دارید ارزان قیمت بروید و پهنای باند کم را به خطر بیندازید ، خودتان را گول می زنید. ادامه مطلب با ما

ضد عفونی کننده چیست؟

ضد عفونی کردن فرآیند از بین بردن میکروارگانیسم ها و ناقل های آنها مانند قارچ ها ، باکتری ها ، هاگ ها و ویروس ها از سطح اجسام است. برای دستیابی به چنین فرایندی ، از مایعات ، گازها ، امواج و اشعه های مختلف استفاده می شود.

البته ، برای استفاده بهینه از هر یک از این مواد نیاز به دستگاه خاصی است که می توان آن را ضد عفونی کننده نامید. به عبارت دیگر ، در پاسخ به این سوال که ضد عفونی کننده چیست ، لیستی از این دستگاه ها و دستگاه ها باید به همراه کاربردهای آنها ارائه شود. در حال حاضر ، سه مدل دستگاه اتوماتیک برای ضد عفونی دست روی دیوارها و پدال ها طراحی شده است.

ava بازدید : 63 چهارشنبه 05 خرداد 1400 نظرات (0)

لوله ها یا مجراهای الکتریکی از جمله تجهیزاتی هستند که بسیار معمول در برق ساختمان استفاده می شوند. این لوله ها برای محافظت از کابل های برق در مسیر سیم کشی استفاده می شوند. آنها علاوه بر نگهداری و مراقبت از سیم ها ، سیم کشی را تنظیم می کنند و امنیت آن را تضمین می کنند. این محصول برای عبور و پوشش سیم های برق ، کابل های مخابراتی ، کابل های دوربین مدار بسته و فیبر نوری استفاده می شود.

کابلها و سیمهای برق که از لوله برق عبور می کنند رسانا هستند ، بنابراین برای کاهش خطرات احتمالی استفاده می شوند. سیم ها رسانای الکتریسیته هستند و می توانند منجر به حوادث جبران ناپذیری شوند ، اما حفاظت و نگهداری آنها در لوله خطرات احتمالی را کاهش می دهد و ایمنی ساختمان را افزایش می دهد.

از لوله های الکتریکی برای نگهداری و محافظت از کابل های برق در طول مسیر سیم کشی استفاده می شود که می تواند هم در خانه و هم در خانه مورد استفاده قرار گیرد. استفاده از آنها دوام و دوام سیم کشی ساختمان را افزایش می دهد و تعمیر ، تعویض یا تقویت کابل ها را آسان می کند. لوله برقی انواع مختلفی دارد و از مواد مختلفی تولید و به بازار عرضه می شود.

ava بازدید : 66 چهارشنبه 05 خرداد 1400 نظرات (0)

لوله ها يا مجراهاي الكتريكي از جمله تجهيزاتي هستند كه بسيار معمول در برق ساختمان استفاده مي شوند. اين لوله ها براي محافظت از كابل هاي برق در مسير سيم كشي استفاده مي شوند. آنها علاوه بر نگهداري و مراقبت از سيم ها ، سيم كشي را تنظيم مي كنند و امنيت آن را تضمين مي كنند. اين محصول براي عبور و پوشش سيم هاي برق ، كابل هاي مخابراتي ، كابل هاي دوربين مدار بسته و فيبر نوري استفاده مي شود.

 

كابلها و سيمهاي برق كه از لوله ها عبور مي كنند رسانا هستند ، بنابراين براي كاهش خطرات احتمالي استفاده مي شوند. سيم ها رساناي الكتريسيته هستند و مي توانند منجر به حوادث جبران ناپذيري شوند ، اما حفاظت و نگهداري آنها در لوله خطرات احتمالي را كاهش مي دهد و ايمني ساختمان را افزايش مي دهد.

 

از لوله هاي الكتريكي براي نگهداري و محافظت از كابل هاي برق در طول مسير سيم كشي استفاده مي شود كه مي تواند هم در خانه و هم در خانه مورد استفاده قرار گيرد. استفاده از آنها دوام و دوام سيم كشي ساختمان را افزايش مي دهد و تعمير ، تعويض يا تقويت كابل ها را آسان مي كند. لوله برق انواع مختلفي دارد و از مواد مختلفي توليد و به بازار عرضه مي شود.

ava بازدید : 54 یکشنبه 02 خرداد 1400 نظرات (0)

سابقه تولید محصولات فولادی در ایران به قرن چهاردهم قبل از میلاد برمی گردد. با این حال ، رشد و توسعه صنعت فولاد مربوط به دهه های اخیر است. صنعت سخت افزار از جمله صنایعی است که هم به دلیل محصول خاص و هم به نوع صنعت ، نقش برجسته ای در رشد و توسعه کشورهای صنعتی خود داشته است. اهمیت سنگ آهن در توسعه کشورها به حدی است که مصرف آن یکی از شاخص های اصلی توسعه است.

از آنجا که مصرف فولاد هر کشور به سطح توسعه و توسعه خود بستگی دارد ، بازتابی از سطح درآمد ، درجه تخصصی اقتصاد کشور ، رشد بخشهای صنعتی کشور و نیاز به ساختمانهای مسکونی و غیره است. به عنوان شاخص توسعه استفاده می شود.

مشکلات صنعت فولاد در ایران و بازار جهانی

بیشتر کشورهای پیشرفته در صنعت سخت افزار در حال حاضر از رکود اقتصادی و وضع مالی نامناسبی رنج می برند. دلیل این امر علاوه بر رکود اقتصادی ، کاهش تقاضا برای فولاد در ایجاد زیرساخت ها و فضاهای مسکونی و خدماتی است. زیرا این کشورها مراحل اصلی توسعه اقتصادی را پشت سر گذاشته اند و به تدریج از نرخ رشد تقاضای آنها کاسته شده است.

اما در کشورهای در حال توسعه چنین نیست و در آینده شاهد رشد مصرف فولاد معمولی و ارزان در این کشورها برای موارد فوق خواهیم بود. رشد قیمت آهن ، صرف نظر از تقاضا ، به هزینه تولید بستگی دارد و هزینه های تولید را می توان در مناطقی با مواد اولیه کافی ، انرژی و نیروی کار ارزان و هزینه های محیطی کم به حداقل رساند. در چارچوب این تقسیم کار جدید جهانی در تولید سخت افزار ، مناطقی که این ویژگی ها را دارند می توانند فولادهای خام و معمولی و همچنین آهن اسفنجی را به سایر مناطق جهان عرضه کنند.

ava بازدید : 53 دوشنبه 27 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

به ورق ساخته شده از فولاد در طی فرآیند نورد گرم ، که در دمای بالاتر از 930 درجه سانتیگراد (1700 درجه فارنهایت) تحت نورد فشرده سازی قرار می گیرد و در نتیجه این عملیات ، شکل پذیری آن بهینه می شود ، ورق فولاد نورد شده نورد گرم فولاد ملایم خلاصه شده با توجه به اینکه سطح خارجی این محصولات به دلیل اثرات اکسیداسیون و زنگ زدگی مات شده و براقیت ورقه های گالوانیزه یا روغنی را ندارند ، اصطلاح ورق سیاه برای این محصولات رواج یافته است.

ورق های سیاه که از محصولات اصلی کارخانه های بزرگ تولید فولاد هستند ، از نظر نوع فولاد ، ضخامت و ابعاد دارای طیف وسیعی هستند. متداول ترین انواع و قیمت ورق سیاه تولید شده در ایران ورق های St37 و St52 است. تجزیه و تحلیل شیمیایی این ورق ها را می توان در استاندارد DIN 17100 مشاهده کرد. البته لازم به ذکر است که این استاندارد از سال 1980 معتبر نبوده و با استاندارد BS EN 10025 جایگزین شده است. در این استاندارد ، برای درجه معادل St37 ، معادل آن در استاندارد EN باید جستجو شود ، که به S235JRG2 معروف است. دلیل اینکه این فولاد در ایران هنوز St37 نامیده می شود این است که تنوع محصولات فولادی آنقدر نیست که به اسامی و اختصارات جدید و جهانی نیاز باشد.

اما از نظر ابعاد و اندازه ها باید توجه داشت که طیف وسیعی از ضخامت از 1 میلی متر تا 10 سانتی متر در ورق های سیاه دیده می شود. با افزایش ضخامت ، محصول دال می شود و شکل پذیری آن کاهش می یابد. همانطور که در شکل 1 مشاهده می کنید ، روش ارائه ورق در بازار به صورت رول یا ورق با ابعاد خاص است. این ورق ها معمولاً در اندازه های 6x1.5 ، 6X2 ، 12X2 ، 2X1 و 2.5 X1.5 بریده می شوند. وقتی ورق در کارخانه با اندازه های مشخص بریده می شود ، آن را ورق پارچه ای می نامند. این کلمه از کلمه فابریک معنای ساخته شده گرفته شده است.

ورق استیل به خودی خود محصول نهایی نیست و از ساخت ورق سیاه عمدتا برای ساخت محصولات ثانویه مانند پروفیل های ساختمان و مقاطع فلزی ، تیرها ، تسمه ها ، محافظ های محافظ و سایر تجهیزات ترافیکی و همچنین مخازن ذخیره استفاده می شود. کشتی سازی و تجهیزات عظیم صنعتی استفاده می شود. ورق سیاه به خوبی گالوانیزه است ، بنابراین محصولات حاصل از آن را می توان پس از تولید گالوانیزه کرد. بیشترین نیاز ورق سیاه صنایع ایران در کشور تولید می شود و یکی از مهمترین تولیدکنندگان فولاد مبارکه اصفهان است که از سال 1992 تأسیس شده است.

ava بازدید : 54 شنبه 25 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

همه کارهای فوق را می توان در دستگاه جوجه کشی خانگی انجام داد ، اما دستگاه های جوجه کشی خانگی دارای مزایایی نیز هستند که آنها را از دستگاه های بزرگ و صنعتی متمایز می کند ، از جمله مهمترین مزایای دستگاه های جوجه کشی خانگی. موارد زیر را می توان ذکر کرد:

دستگاه جوجه کشی منزل کاملاً سبک است و می توان آن را به هرجای دیگر منتقل کرد.

برخی از دستگاه جوجه کشی خانگی قابل شارژ هستند و در صورت قطعی برق به کار خود ادامه می دهند و در روند جوجه کشی اختلالی ایجاد نمی کنند.

در محصول جوجه کشی خانگی امکان چرخش تخمها در 1 دور در دقیقه وجود دارد ، یعنی یک دور در دقیقه ، بنابراین به هیچ وجه امکان ریزش تخمها وجود ندارد.

برخی از دستگاه های جوجه کشی مانند آرکام و اسکندری دارای سنسورهای فوق العاده حساس SHT هستند که به کاربر امکان می دهد انواع پرندگان زینتی را جوجه کشی کند.

دستگاه های جوجه کشی صنعتی با 220 ولت کار می کنند ، اما دستگاه های جوجه کشی خانگی با 12 ولت کار می کنند که باعث صرفه جویی در مصرف برق می شود.

در برخی از دستگاه های جوجه کشی خانگی ، 220 ولت برق خانگی توسط یک آداپتور به 12 ولت تبدیل می شود ، بنابراین این دستگاه ها کاملاً ایمن هستند و خطر برق گرفتگی یا آتش سوزی وجود ندارد.

این دستگاه ها برای مبتدیان و کسانی که قصد پرورش پرنده در خانه دارند بسیار مناسب است.

آنها بسیار ارزان تر از دستگاه های جوجه کشی صنعتی هستند.

آنها 24 ساعت شبانه روز در هر مکان ، از جمله خانه ، مدرسه ، محل کار و بدون کوچکترین صدا و بوی نامطبوع کار می کنند.

به دلیل محبوبیت فوق العاده آن ، در بیشتر خانه ها وجود دارد و مردم به آن به عنوان یک وسیله خانگی مانند جاروبرقی ، اتو ، اجاق گاز و ... نگاه می کنند.

ava بازدید : 56 دوشنبه 06 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

البته اگر از دستگاه جوجه کشی گروه صنعتی جویبار استفاده می کنید ، نیازی به کنترل دما و رطوبت لازم نیست ، زیرا دستگاه ها مجهز به سنسورهای بسیار حساسی هستند ، کشور سازنده این سنسورها در سوئیس. و تا زمانی که از این دستگاه ها استفاده می کنید ، در تولید کننده کالیبره می شوند. دقت بالا در تنظیم دما و رطوبت از مزایای مهم این سنسورها است که حتی در ساخت تجهیزات نظامی و پزشکی نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

پدهای سلولزی می توانند تا ده برابر بیشتر آب جذب کنند. همچنین ، با استفاده از فناوری اولتراسونیک ، مولکول های آب توسط امواج صوتی جدا شده و مه ایجاد می کنند تا رطوبت لازم برای تخمهای بارور شده فراهم شود.

آب مورد نیاز برای تولید رطوبت نباید حاوی رسوب یا آلودگی باشد. قبل از اتصال پمپ به منابع تأمین آب ، سعی کنید آن را ضد عفونی کرده و سختی و رسوب آن را تا حد امکان توسط دستگاه های تصفیه آب از بین ببرید ، زیرا در صورت بروز هر نوع آلودگی ، سیستم های رطوبت زدایی آن را به تخمها می دهند. آنها انتقال می یابند و وجود سختی و املاح در آب با گذشت زمان در داخل لوله های تامین کننده رطوبت رسوب می کند و از رسیدن آب به لنت های سلولزی جلوگیری می کند.

اگر احتمال قطع شدن برق منطقه ای که ماشین جوجه کشی را قرار داده اید وجود دارد ، حتماً منبع تولید برق را در نظر بگیرید. دستگاه های جوجه کشی کاملاً اتوماتیک به دلیل عایق بندی کامل از اتلاف گرما در داخل واحد جلوگیری می کنند ، اما اگر دستگاه جوجه کشی مورد استفاده شما دارای بدنه فلزی و عایق ضعیف است و منبع انرژی ندارید ، برق صدمه ای جبران ناپذیر به شما وارد نمی کند.

بدنه کلیه دستگاه های اتوماتیک و تمام اتوماتیک گروه صنعتی هاواباتور از پلاستوفوم فشرده PC ساخته شده است که در نوع خود بهترین عایق ضد باکتری ، حرارتی و برودتی است و قادر است 70٪ از انرژی را حتی قابل شستشو و تعویض کاهش دهد.

ava بازدید : 63 دوشنبه 06 اردیبهشت 1400 نظرات (0)
استخر وینیل از فایبرگلاس خام ساخته شده است. ما با دقت و مهارت چندین لایه فایبرگلاس را بهم متصل کرده و استخرهایی را به هر شکل و نوعی که می خواهید درست می کنیم. قیمت استخر فایبرگلاس پیش ساخته معمولاً مناسب است و اگر استخر ارزان قیمت می خواهید ، می توانید به این نوع فکر کنید.
استخرهای وینیل تقریباً مشابه فایبرگلاس هستند اما تفاوت هایی نیز با هم دارند. آنها خیلی گران نیستند ، اما هنوز در ایران طرفداران بسیار کمی دارند.
سرانجام ، استخر بتنی یکی از انواع استخرهای متداول در ایران است ، هزینه ساخت استخر ها زیاد است.
گزینه های سفارشی
استخرهای شنای مدرن با نوآوری های جالب و ویژگی های دیدنی طراحی شده اند. این استخرها بیشتر سبک های لوکس و مجللی دارند. و امکاناتی مانند آبشارها ، چشمه ها ، فواره ها ، سرسره ها و ... جای داده اند در این استخرها می توان هر چیزی را با سلیقه صاحبان آن هماهنگ یا اضافه کرد. البته اگر به دنبال استخر ارزان قیمت هستید ، نمی توانید روی این نوع استخر حساب کنید. اما اگر می توانید و شرایط مالی خوبی دارید ، در ساخت چنین استخری دریغ نکنید.
هوشمند سازی استخر
مهم نیست که چه استخری می خواهید بسازید ، چه یک استخر ارزان باشد یا یک استخر لوکس چند صد میلیونی ، تمام قسمت های استخر را می توان هوشمند کرد و به راحتی می توانید در آن استحمام کنید. هوش در قیمت استخر نیز موثر است و ما باید در تخمین هزینه نهایی ساخت استخر این فاکتور را در نظر بگیریم.

تعداد صفحات : 22

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 217
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 41
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 46
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 263
  • بازدید ماه : 236
  • بازدید سال : 3,810
  • بازدید کلی : 19,248